Fattig betyder mer

Man har hållit på och grävt i bygden, lagt ner ny telekabel. Nej.. inte fiber, de lägger bara ner en ny telekabel istället för den luftburna. Jag har för mej att jag läst på kommunens hemsida att de försäkrar varje kommuninvånare tillgång till bredband.

Tjusigt, jag frågar mej bara när?

Nåväl, Internet via telenätet får jag inte ändå, jag är ju fattig och måste därmed ha mobilt nät. Inte billigare än Telias förstås, men man ska ju inte tro att man är något bara för att man är fattig.

Kommentera

