Jag har en tro

Jag har en tro, en tro på människan, jag kan aldrig acceptera en religion som sätter Gud i centrum. Det är jag som ska leva med Gud, inte han som ska leva med mej. Humanister, detta skällsord bland kristna, de har ingen Gudstro eftersom de, enl dem själva, sätter människan i centrum.

Jag är övertygad om att man inte behöver förkasta tron på en gudomlighet bara för att man står stadigt av sig själv. Jag har en kärlek till det vackra linjer, bilar, tavlor, kvinnor. Det gör mej till hedonist. Okej, hedonist, humanist och troende. Kärlek till skönhet. Guds ord är skönhet eller hur? Älska din nästa, älska varandra.

Någon som har problem med mina ord? Berätta.

Kommentera

