Tja.. alla är vi olika

När sonen tjatade om att få åka tunnel­bana själv övervägde mamma Lenore Skenazy noga. Till slut försågs han med en biljett, en mobiltelefon och en 20 dollar-­sedel och blev ivägsläppt.

Psykologer attackerade henne i direktsänd tv och upprörda föräldrar ringde hem till henne och väste att ”sådana som hon inte borde få ha barn”.

Tja.. alla är vi olika. När jag var 9 så hade jag ett eget vapen, ett enkelskotts salongsgevär (licenspliktigt). Före det hade jag luftgevär. När jag var 12 hade jag en motorcykel, HVA Rödmyra som den kallades, vid 14 lekte vi med bilar (riktiga), jag antar att olika barn utvecklas olika. Det blev folk av mej också, ok en del kanske tvivlar, men ändå. Jag kan i alla fall ta vara på mej själv, vare sig det gäller kalfjället, het djungel eller sandig öken.

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article14119282.ab

Kommentera

